מרפסת שמש באיכות גבוהה: הפתרון הטוב ביותר להצללה ולהעלאת ערך הבית

מרפסת שמש היא ערך נדל"ני מובהק המסב גם לא מעט אושר והנאה לבעליו. יחד עם זאת, כדי ליהנות ממנה בכל ימות השנה מומלץ מאוד לבצע הצללה – חלקית או מלאה. הצללה באמצעות פרופילי אלומיניום בתוספת דלתות וחלונות זכוכית, מעניקה את ההגנה הטובה ביותר לאורך זמן.

בישראל, ברוך השם, יש שמש ואין דבר שישראלים אוהבים יותר מאשר מרפסת מחממת, לא בהכרח בשביל לשבת בה, אלא בעיקר כדי לקרא לה בשמה. יש במילים האלו צליל מתוק שמבשר איכות חיים וערך נדל"ני רב.

מרפסת שמש

יחד עם זאת, מעטים הם הימים בהם באמת אפשר ליהנות מהמרפסת. בקיץ היא לוהטת, בחורף מקפיאה ובכלל – הסגירה יכולה להוסיף לבית נופח עיצובי רחב, לצד תוספת שטח לשימוש יומיומי נרחב.

הזדמנות חדשה לסגירה

בעבר היה ניתן לסגור את המרפסת רק באמצעות בטון, להגיד לה יפה שלום ולהפוך אותה לחדר רגיל, כמו כל חדר אחר בבית. היום המצב שונה בתכלית. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של בניה קלה ושימוש בפאנלים מאלומיניום, ניתן לקחת מרפסת רגילה ולהפוך אותה למבנה זכוכית שקוף, עם גג שקוף, דלץ זכוכית וחלונות זכוכית נפתחות לרווחה.

מרפסת שמש

סגירת המרפסת יכולה להיעשות באופן חלקי (על ידי הצללה עילית בלבד) או על ידי סגירה הרמטית הכוללת מעטפת קירות הקפיים העשויים חלונות ודלתות זכוכית בטחונית, בשילוב פרופילי אלומיניום – הזזה או פתיחה בסגנון קלאסי. כל מעטפת הקירות מבוצעת בהתאם למידות המרפסת או הגג הנתונים תוך התחשבות בקירות ובפתחי היציאות מחלל הבית הקיים, מעקות בנויים של הגג או המרפסת הקיימים.

חופש עיצובי רחב ידיים

את פרופילי האלומיניום לחלונות, דלתות ולמערכת הנושאת ניתן לצבוע בגוונים חלקים או בטקסטורה מגורענת. את פנלי הגג ניתן לקבל בצבע לבן, קרם בהיר או כהה ואפרפר כשכולם בטקסטורת טמבורטקס עדינה ויפה. בגג ניתן לשלב חלונות סקיילייט עדינים ויפים או כחלונות קבועים או כחלונות בעלי פתיחה אלכסונית כלפי מעלה, המתאפשרת בעזרת מנואלה נוחה.
כהצללה נוספת וטובה ניתן להיעזר בוילונות גלילה או וילונות הצללה איכותיים.

מרפסת שמש

פתרונות בניה מתוחכמים

יתרון נוסף של האלומיניום נעוץ בטכניקת התכנון, הייצור וההתקנה שלו בבית הלקוח. לא עוד בניה בשטח והפיכת המרחב הביתי שלכם לאתר בניה, לא עוד פסולת רבה בפתח הבית ופועלים שמסתובבים במשך שבועות בין הרגליים. סגירת המרפסת באמצעות בניה קלה משמעותה תכנון מדויק בשטח וייצור סטרילי במפעל עצמו. לשלב ההתקנה מגיעים רק כאשר כל המרכיבים מוכנים, כך שסגירה ממוצעת אורכת לא יותר מ-48 שעות בבית הלקוח, ללא פסולת וללא עיכוב בעבודה, ועם הבטחה גדולה לאיכות המוצר ולרמת הדיוק וההתאמה של כל המרכיבים יחד.

מרפסת שמש

לאיזה כוון כדאי לבנות את המרפסת?

חשיפה לצפון – חשיפה צפונית תאפשר רמה נמוכה של שמש וצל חלקי רוב שעות היום. אם אתם גרים בצפון, תצטרכו מערכת חימום בחורף. אם אתם גרים בדרום, הכוון הזה טוב עבור העונה החמה.

חשיפה לדרום – חשיפה דרומית מאפשרת הכי הרבה שמש. זה מצוין אם אתם גרים בצפון באקלים קריר. עם זאת, בדרום, השמש תחמם ותחייב מערכת קרור.

חשיפה למזרח – חשיפה למזרח מספקת שמש בבוקר וצל בשעות אחר הצהריים. זהו פתרון מושלם עבור ארוחת בוקר עם נוף או חדר כושר.

חשיפה למערב – חשיפה למערב גורמת לחשיפת המרפסת לשמש הקשה של אחר הצהריים. מיקום זה טוב עבור נופי השקיעה.

מהם היתרונות של המרפסת?

הוספת חדר שמש יכולה להיות השקעה גדולה לבית. זה גם ישפר באופן דראמטי את הערך של הדירה. אם המרפסת משמשת בממוצע ארבע פעמים ביום, ההחזר על ההשקעה יכול להיות בממוצע בין 90% ל -115% מהעלות המקורית. מרפסת שכזאת היא אחד ההיבטים החשובים היום של בתים בשוק הנדל"ן. קונים רבים מבקשים חדר כזה שבו יוכלו ליהנות מהיופי של הטבע תוך שמירה על תנאי בית.

יתרון נוסף למרפסת כזו – מקום של הרפיה ואפשרות ליהנות מהסביבה שלכם. היא יכולה לשמש כחלל לפעילות מרגיעה כמו יוגה או קריאה. הספר שתמיד רציתם לקרוא ולא יצא לכם יכול לחכות לכם שם על כיסא-נוח. ניתן לגדל בה צמחי תבלין או פרחים שייהנו וילבלבו בזכות אור השמש המלטף. מובן שכדאי לבדוק קודם אילו סוגי צמחים מתאימים למיקום שכזה. לחלופין, ניתן למקם מכשירי כושר ביתיים במרפסת השמש, כך שתהווה מכון כושר פרטי משלכם. ההליכון שמעלה אבק בתוך הבית עשוי להיראות אטרקטיבי הרבה יותר כשיצא "החוצה".

יתרונות בריאותיים רבים טמונים בחשיפה לשמש. לפי המלצת ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, הרמות המומלצות של ויטמין די הן 1000 יחידות בינלאומיות, השוות ערך ל-10 עד 15 דקות חשיפה לשמש. השעון הפנימי של כל אחד מאיתנו, האחראי על התעוררות ועל שינה, מושפע גם הוא מאור השמש. בשביל לא לבלבל אותו, יש לדאוג לחשיפה לאור השמש, כך ידע הגוף מתי יום ומתי לילה ויפעל בהתאם. בנוסף, חשיפה לאור שמש רגיל מגבירה את רמות הסרטונין בגוף, וגורמת לאדם להיות יותר עירני ודרוך. תופעה שנקראת דיכאון עונתי (SAD) ותנודות במצב הרוח מקושרים לחוסר בחשיפה לשמש. החשיפה לשמש תורמת אף לשמירה על לחץ דם נמוך, בזכות הקרינה האולטרה-סגולה (UV).

עילית אלומיניום

חברת עילית אלומיניום מתמחה בסגירה של מרפסות שמש וחללים חיצוניים בכל גודל ולכל מטרה. אנו מציעים ללקוחותינו פתרון מקיף המתחיל בשלב תכנון החלל ועיצובו, דרך שלב הייצור וההתקנה, לרבות מתן יעוץ בתחומים משלימים כגון פתרונות הצללה למרפסת שמש, תאורה, פתרונות הגנה בפני מעופפים ומזיקים ועוד.

חברת עילית אלומיניום הינה חברת בת של החברה האמריקאית ELITE ALUMINIUM CORP. החברה נוסדה בשנת 1981 והקימה את המפעל הראשון בישראל. עילית אלומיניום נחשבת לאחת מיצרניות האלומיניום הגדולות והמובילות בישראל. כלל מוצריה של עילית אלומיניום מגיע עם אחריות של 10 שנים מבית היצרן עצמו. זוהי ההבטחה שלנו ללקוחתינו, הגב, השקט הנפשי והוודאות הברורה לטיב החומר ולאיכותו.

נשמח ללוות אתכם בדרך למרפסת שתמיד חלמתם עליה. בהצלחה!