בניה קלה ומהירה – יתרונות

בבניה קלה מסורתית נוהגים להשתמש בחומרים כדוגמת עץ, פי.וי.סי., לוחות גבס או פחי ברזל. שיטות אלו לוקות בבלאי מואץ יחסית לבניה מסורתית.

כפתרון פותחה שיטה חדשנית המבוססת על פנלים העשויים מאלומיניום.

פיתוח "המתכת החכמה" – האלומיניום הביא לשוק הבניה יכולות חדשות ודינאמיות , בעיקר בתחום בניה קלה וההרחבות לבתים.

בניה קלה עם פנלי אלומיניום

השיטה המבוססת על פנלי אלומיניום היא בעלת עמידות משופרת ומהווה פתרון מצוין לבניית מבנים למטרות שונות. הפנלים ממולאים בפולסטירן מוקצף לחיזוק ובידוד המבנה מבחינה אקוסטית וטרמית. רמת הבידוד של פנלי האלומיניום משתווה לכ 60 ס"מ בלוקי איטונג. ליבת הפוליסטירן המוקצף משמשת כמבודד מצויין בחדרי קרור הקפאה ועוד. הפוליסטירן המוקצף מורכב ברובו מתאי אוויר דחוסים, בלתי חדירים ללחות השומרים על תכונות המוצר לאורך שנים. כושר הבידוד המעולה שלו תורם לחיסכון באנרגיה בזמן קרור או חימום ומעלה לאין שיעור את רמת שביעות רצון השוהים במבנה.

המערכות של עילית אלומיניום

מערכת הבניה הקלה של עילית אלומיניום מקיפה הן את פנלי האלומיניום המגיעים באורך של עד 9 מטרים וברוחב של 1.2 מטרים והן את כל פרופילי העזר המשלימים את המבנה לגימור מושלם. המערכת כוללת גם אביזרים משלימים לתיעול וזרימת מים חופשית לניקוז מושלם.

יתרון נוסף במערכת של עילית אלומיניום הם מערכות טרמיות המנתקות את הטמפרטורה החיצונית מהפנימית בעזרת תפרים מחומר טרמי אשר מונע בנוסף לבידוד טרמי מושלם גם רטיבות והזעה כתוצאה מהפרשי טמפרטורות אלו.

עוד יתרון ברור הוא המשקל המרחבי הקטן של המבנה דבר המאפשר לבצע תוספות בניה על גבי מבנים קיימים ללא העמסה מיותרת על יסודותיו. שיטת בניה זו מהירה ביותר וניתן לבצע ביום עבודה כ 100 מטרים מרובעים של בניה דבר המקצר עלויות למזמין העבודה. הפנלים מעוצבים כך שאין צורך בברגים בחיבורם אחד לשני אלא רק בטריקתם אחד נגד השני בשיטת זכר ונקבה אשר מוסיף יופי למבנה הגמור. פני השטח של הפנלים צבוע בצבע קלוי בתנור העומד בבדיקת המעבדות בפלורידה ארה"ב אשר ידועות כמעבדות המחמירות בעולם לטיב ציפויי הצבע ומגיע בתצורת טמבורטקס או פני תפוז.

הגוון השולט הוא הלבן כשקיים גם גוון קרם אפור, ואלמונד שהוא המתאים לגוון רוב קירות החוץ בבניה. ניתן ליישם במידה ורוצים גימורים שונים כגון שליכט צבעוני או ציפויי קרמיקה על צידו החיצוני של הפנל וגימור גבס בצידו הפנימי. כושר ההעמסה על גבי גג העשוי מפנלים מאלומיניום בעובי 15 ס"מ הוא 180 ק"ג למפתח עד 3.67 מטר ובשקיעה של L/200 או 135 ק"ג למפתח עד 4.21 מטר. מערכות האלומיניום של עילית אלומיניום מיושמות כתוספות בניה לבניה קיימת או כמבנים מודולריים עצמאיים לכל מטרה ובכל גודל.

קבלנים מורשים בכל רחבי הארץ מיישמים סגירת מרפסות וחדרי שמש, קירוי מעברים וסגירת פתחים, סגירות חורף וקבע לבתי קפה ומסעדות, גגות אלומיניום מבודדים למרפסות לחצרות ולחניות רכב, כמו גם תוספות חדרים על גבי גגות בתים קיימים וסגירות מודולריות למשרדים וחללים פנימיים. ניתן לשלב בגגות פתחי סקיילייט המאפשרים חדירת אור טבעי לחלל הבית או המשרד