בניה קלה – יתרונות המוצרים

אז מהי בעצם בניה קלה?

בעבר, ידעת שאם אתה מעוניין להקים מבנה מסוים, קיים צורך בתהליך בניה שלם הכולל רעש ולכלוך עם אתר בניה כלומר: דחפורים, משאיות בטון, חול ועוד.. היום יותר ויותר אנשים מבינים שיש פתרונות נוספים ואין בהכרח צורך בכל זה. אפשר גם לבנות בשקט ובצורה נקייה.

בניה כזאת מאפשרת באמצעות חומרים קלים יחסית (בניגוד לבלוקים או בטון) לבנות בקלות וביעילות חדרים שלמים ולאפשר פתרונות בניה למרבית הצרכים הקיימים.

בניה קלה מרפסת סגורה

בניה קלה קיימת למעלה משלושים שנה אך רק בעשור האחרון גבר השימוש בשיטה זו, מתוך הבנה שבהרבה מקרים זאת השיטה האידיאלית. לבניה הזאת המון יתרונות:

  • עלות – בעקבות העובדה שאין צורך בכמות עובדים מסיבית ובאתר בניה שלם, העלות של הבניה זולה בצורה משמעותית.
  • מהירות – בניה זו מאפשרת לבנות במהירות רבה וחוסכת המון זמן עבודה.
  • יעילות – מכיוון שהבניה שקטה ומהירה, ניתן בזמן הבניה להתגורר עדיין במבנה ואין צורך לעבור לרגל שיפוצים.
  • ניקיון – הבניה נעשית בסביבה נקיה מאוד באופן יחסי לאתר בניה רגיל ונחשבת גם לבניה ירוקה שלא מזהמת את הסביבה.
  • בידוד – בניה שנחשבת לבעלת כושר בידוד גבוהה ביותר, שומרת על הטמפרטורה הקיימת ומונעת מרעש ורטיבות לחדור פנימה.

באמצעות הבניה הזאת ניתן לבנות בקלות רבה סגירת חורף למסעדה בלי לפגוע בהתנהלות המסעדה במהלך הבניה. כמו כן ניתן לבנות מרפסת, גגות, חניה לרכב ועד לבניית חדרים שלמים.

פנלים מבודדים

פנלים מבודדים הם מושג בסיסי בבניה קלה. הפנלים הינם לוחות מבודדים בחיפוי אלומיניום המסוגלים לספק עמידות ברמה הגבוהה ביותר וגם מראה איכותי ומוגמר.

מה הכוונה בפנלים מבודד? הפנלים מורכבים מליבת פוליסטירן מוקצף, שאינו דליק (כבה מאליו), בצפיפות של 20 ק"ג למ"ק ומחופה באלומיניום משני צידיו. הפנל מיוצר בעוביים שונים תלוי בסוג העבודה ומפתח הגג.

פנלים מבודדים

איך כל הנתונים האלה בדיוק עוזרים לנו? למעשה הפנלים משתלבים בבניה הקלה ומספקים לה יתרונות רבים:

  • מראה – ניתן לייצר את הפנלים בשלל צבעים וטקסטורות שמוסיפים עיצוב למבנה הנדרש.
  • תחזוקה – הפנלים נחשבים לעמידים ביותר, לא מחלידים ואינם דורשים תחזוקה.
  • בידוד – רמת הבידוד של פנל האלומיניום היא מהטובות שיש. להמחשה פנל אלומיניום בעובי 7.5 ס"מ מספק רמת בידוד כמו 50 ס"מ של קיר איטונג.
  • התקנה – התקנת הפנלים נעשית במהירות ובסביבת עבודה נקייה.

מה ניתן וכדאי לבנות באמצעות בניה קלה?

גגות קלים

גגות קלים נעשים באמצעות חומרי גלם באיכות גבוהה, והם למעשה פנלים מבודדים העשויים מאלומיניום מחוברים יחדיו. באמצעות האלומיניום אין בעיית קורוזיה (חלודה) וניתן ליצור מערכת ניקוז מים יעילה ואסטתית. האלומיניום מספק יכולת בידוד באיכות הטובה ביותר ומסוגל להתמודד עם כל מזג אוויר.

ניתן כמו בכל שאר האפשרויות לעצב את הגג במגוון צורות ודגמים כך שיתאים בצורה הטובה ביותר למבנה ויוסיף לפן האסתטי שלו. קיימת אפשרות לגגות נפתחים וגם לשלב פתחי אור (סקיילייט) וגופי תאורה, כמובן שכל אלה עם האופציה לשליטה חשמלית ולא רק ידנית.

גגות קלים

לגגות קלים יש את אותם יתרונות ברורים כמו לשאר הבניה הקלה:

  • מראה – הגגות עם מגוון אופציות לטקסטורה וברמת גימור גבוהה ביותר, יכולים לשפר ולהוסיף למראה הבית.
  • מהירות – ניתן להתקין את הגגות במהירות ובסביבה נקייה, כמעט ללא הפרעה לדיירים.
  • מזג אוויר – הגגות מספקים הגנה מפני גשם, שמש, רוחות עזות ועוד גורמי מזג אוויר שמפריעים לשהות בשטחים פתוחים.

סגירת מרפסת

מרבית בעלי הבית אשר ברשותם מרפסת מכירים את העניין המוכר שבמשך חלק גדול מהשנה לא ניתן בכלל להשתמש במרפסת, אם זה בחורף בעקבות גשם וקור או אפילו בשמש כאשר פשוט חם מדי לשבת בחוץ.

פתרון פשוט שניתן לבצע באמצעות בניה קלה היא סגירת מרפסת והפיכתה לחדר נוסף בבית, או להרחבה של חדר שינה, מטבח או סלון. באמצעות הבניה הקלה, ניתן בעצם, להרחיב את שטח חלל הבית ולהעלות באופן משמעותי את ערך הדירה.

סגירת מרפסת

כמו חדר שמש, ניתן לסגור את המרפסת בצורה איכותית ואסתטית והכל נעשה בצורה נקיה ומהירה ברמת גימור הגבוהה ביותר, אפשר לראות שסגירת המרפסת והפיכתה לחדר נוסף תיתן יתרונות משמעותיים לדירה:

  • שטח – הגדלת שטח המחיה בדירה באמצעות הוספת חדר שניתן להשתמש בו בכל עונות השנה.
  • ערך – תוספת משמעותית לערך הדירה באמצעות הוספת חדר.
  • אסתטיקה – סגירת המרפסת יכולה להוסיף משמעותית למראה הבית כלפי חוץ באמצעות שימוש נכון בחומרים ורמת גימור גבוהה של קבלן ביצוע מורשה.

תוספת חדר

תוספת חדר שלם לבית הוא אחד השימושים הכי מועילים מבחינה כספית. את החדר ניתן לבנות בחצר או על הגג וקיימות המון סיבות למה כדאי לבנות חדר. אם הילד התבגר והוא רוצה לעבור להתגורר בנפרד או שהוא כבר נשוי וצריך מקום זמני עד שיחסוך מספיק למקום משל עצמו, אפילו רק כדי להוסיף עוד שטח אחסון לבית או עוד חדר מחיה. ניתן אפילו לבנות חדר ופשוט להשתמש בו להשכרה בתוספת להכנסה החודשית של הבית.

לעומת בניה רגילה, הכרוכה ברעש בלתי פוסק, ליכלוך מצטבר ואי נוחות, הבניה הקלה מתבצעת עם כמות מזערית של של לכלוך ובלגן. רוב החומרים מיוצרים במפעל ומסופקים לשטח להרכבה ע"י הקבלן המבצע. בנוסף, משך הבניה קצר בהרבה מבניה רגילה.

תוספת חדר

בניה קלה של חדר נותנת יתרונות עצומים לדירה:

  • ערך – חדר נוסף בבית מעלה בצורה משמעותית את ערך הדירה ובנוסף ניתן להשתמש בחדר זה להשכרה ולהוסיף הכנסה משמעותית נוספת למשק הבית.
  • אופציות – חדר נוסף שנבנה בבניה זו מכיל בתוכו את כל האופציות ויכול להיות בנוי בעיצובים שונים, עם חלונות, עם גג נפתח וכו'..
  • מהירות ושקט – לבנות חדר נוסף עוזר משמעותית בניסיון לשכנע את השכנים להסכים לבניית חדר על הגג במידה וקיים צורך בהסכמתם, שכן הבניה נעשית במהירות וברעש מינימלי.

חדר שמש

חדר שמש נחשב לתוספת פופולארית בתחום הבניה הקלה בשנים האחרונות. מרבית בעלי הבתים ייהנו מהגדלת שטח ביתם באמצעות האפשרות הזאת וככה להגדיל את מרחב מחיה ולספק למשפחתך מקום נוסף. באמצעות חדר שמש אפשר ליהנות מהנוף גם כשמזג האוויר לא מאפשר זאת.

ניתן להפוך המון מקומות בבית לחדר שמש, אם זה מרפסת חיצונית או חדר שמש על הגג. כל שטח פתוח ניתן לסגור על מנת לאפשר ליהנות ממנו גם במזג אוויר לא אידיאלי ועדיין לשמור על תחושת הפתיחות והנוף לטבע.

חדר השמש הוא מעין חדר עם מעטפת חלונות מזכוכית הנותנת תחושת נעימות וממלא את החדר באור טבעי. ניתן אפילו לעצב חדרים המשלבים חלונות שמש בתקרה וקיימת אפילו האופציה לגגות הזזה חשמליים הניתנים לשליטה מרחוק.

החדר יכול להגיע בסגנונות ועיצובים שונים ולהעניק לכם תחושת נוחות מרבית עם הרגשה של מחוץ לבית. ניתן להפוך את החדר לכל דבר מחדר לקריאת ספר בשמש עד לחדר ספא עם ג'קוזי.

חדר שמש

אז מה היתרונות העיקריים של בניית חדר שמש בבית?

  • נוחות – חדר שמש מעניק לכם את הנוחות של שהייה בבית עם הרגשה של שהייה מחוץ לבית.
  • ערך – סגירת שטח בבית מעלה באופן משמעותי את ערך הנכס שלכם.
  • חסכון – בעקבות הבידוד הגבוה לעומת חדר רגיל אפשר לחסוך בעלויות המזגן ובעקבות מעטפת החלונות העצומה שמאפשרת כניסת אור שמש טבעי אפשר לחסוך אפילו בחשמל בעקבות צמצום השימוש במנורות.

סגירת חורף למסעדות

סגירת חורף ניתנת לשימוש גם בבתים פרטיים אך משמשת בעיקר מסעדות ובתי קפה. כאשר מגיע החורף במידה ולעסק המזון יש שטח בחוץ, הישיבה בשטח החשוף הופכת להיות לא נעימה בעקבות הקור ולעתים קרובות אף לא אפשרית בעקבות גשם. על מנת לשמור על קהל הלקוחות ולא לפגוע ברווחיות העסק במהלך החורף נעשה שימוש בסגירת חורף.

באמצעות סגירת חורף אפשר להבטיח רמת בידוד גבוהה ושמירה על הבדלי טמפרטורה. ניתן בסגירת חורף לשלב אפילו כבלי חשמל בפנלים עצמם מה שמאפשר חיווט פשוט ואסתטי לתאורה במתחם, ואף לשלב פתחי אור קבועים או נפתחים. בנוסף המערכות החדשות היום בשוק, מביאות איתם הרבה יתרונות אסתטיים ואופציות לעיצוב שלא פוגעות במראה העסק, להיפך.

היום, מרבית בתי העסק העוסקים במזון משתמשים בפתרון זה על מנת למקסם את השטח הקיים לעסק. בדרך כלל המחיר לסגירת חורף הוא לא משמעותי בהשוואה לרווחים מהשטח הנוסף. ההתקנה הנדרשת היא גם פשוטה ביותר ועל ידי בחירה בחברה איכותית תוכלו להבטיח מסגרת זמנים קצרה  ובטוחה שלא תפגום בשגרת העבודה של העסק, גם להרכבה וגם לפירוק ואף לשימוש חוזר.

סגירת חורף למסעדות

לסיכום, היתרונות של סגירת חורף למסעדות משמעותיים וקריטיים להצלחת מסעדה בחורף:

  • רווחיות – סגירת החורף מאפשרת לשמור על רווחיות העסק גם בחורף ואף להגדיל את הרווחיות במידה ועסקים אחרים באזור לא משתמשים בפתרון זה.
  • שטח המסעדה – סגירת החורף היא הפתרון לניצול מקסימלי של שטח המסעדה גם בחורף.
  • קהל לקוחות – באמצעות הסגירה ניתן לשמור על קהל הלקוחות מהקיץ ולא לאבד אותו כשמגיעים הקור והגשם.
  • אסתטי – הפתרון הוא גם פתרון אסתטי, והוא יכול לשפר את מראה העסק כלפי חוץ.
  • מהירות – ניתן להקים ולפרק את הסגירה במהירות ובצורה נקייה כך שלא תפגע בעסק.

חניה לרכב

כל אחד מכיר את הבעיות הידועות של חניות. אם זה עלים שנופלים על האוטו מעצים או אם זה ציפורים שמלכלכות את האוטו. להשאיר את האוטו ללא הגנה חושף אותו לנזק. חשיפה ממושכת לשמש פוגעת בצבע ומורידה בערכו וגם הגשם המלוכלך שנפוץ בארצנו מזיק לרכב.

לכל בעיה יש פתרון וכך גם לבעיה זו, באמצעות בניה קלה אפשר לבנות חניה לרכב מקורה שתגן על רכבך מכל אותם נזקים, והיא מביאה אתה את כל היתרונות. בניה מהירה ויעילה בסביבת עבודה נקייה, יכולות עיצוב ואסתטיקה ברמה גבוהה והתאמה למראה הבית.

בנוסף את הגגות, שבנויים מאלומיניום לא צריך לתחזק וניתן לבנות אותם בכל צורה ככה שתתאים לצורך. כמו כן ניתן להוסיף שער חשמלי או ידני, דבר שיכול לסייע בהגנה על הרכב שלכם מפני גניבות.

חניה לרכב

  • מזג אוויר – הגנה מפני מפגעי מזג אוויר כמו שמש וגשם.
  • טבע – הגנה מפני נזקים מהטבע כמו עלים שנכנסים למכסה המנוע או ציפורים שמלכלכות את האוטו והורסות את הצבע.
  • ביטחון – חניה מקורה עם שער נסגר מסוגלת להגן על הרכב שלך מפני גנבים.

בניה קלה לעומת בניה רגילה

כל אחד שמתלבט אם להשתמש בבניה קלה עולה לו השאלה האם זה כדאי לעומת בניה רגילה, האם זה משתלם? מה היתרונות והחסרונות? במה הכי כדאי לבחור.. אנחנו פה כדי לנסות ולעזור לענות על התשובה הזאת. קודם כל חשוב להבהיר שלכל אחד הצרכים הקיימים לו ויכול להיות מי שיתאים לו הבניה הזאת ויכול להיות מי שיתאים לו בניה רגילה (קונבנציונאלית).

הבניה מספקת יתרונות רבים. היא במרבית המקרים זולה יותר מבניה רגילה. הפאנלים המבודדים מיוצרים במפעל ואספקת החומרים נעשית לאתר בו מתבצעת ההרכבה. ולכן זמן ההרכבה קצר בצורה משמעותית מבניה רגילה, דבר שתורם לחסכון בעלויות הביצוע.

בנוסף, באופן יחסי לעומת בניה רגילה שעלולה לכלול תוספות ודברים מפתיעים במהלך הבניה, בבניה קלה בדרך כלל התקציב סגור ולא משתנה עם הפתעות מיוחדות. בנוסף, ניתן גם להתייחס לבניה זו כבניה ידידותית לסביבה לעומת בניה רגילה.

לסיכום היתרונות בבניה לעומת בניה רגילה הם:

  • מחיר – המחיר של הבניה זול לעומת בניה רגילה ויכול להגיע להוזלה של עשרות אחוזים.
  • מהירות – מהירות הבניה היא גדולה באופן משמעותי לעומת בניה רגילה
  • חסכון באנרגיה – הבניה הקלה באמצעות פאנלים מבודדים בחיפוי אלומיניום תורמת לחסכון עצום בהוצאות חמום או קרור. רמת הבידוד גבוהה יותר מבטון או בלוקים.
  • בניה ירוקה – הבניה נחשבת ללא מזיקה לסביבה בהשוואה לבניה קונבנציונאלית שנחשבת למזהמת ביותר, נפרט עוד בפסקה הבאה.

בניה ירוקה

בניה קלה נחשבת לרוב כבניה ירוקה – בניה ירוקה היא גישה כללית לאופן הבניה שמטרתה למנוע פגיעה ככל הניתן באיכות הסביבה. היא נעשית למעשה משלב התכנון ועד למחיה עצמה במבנה.

הבניה הירוקה באה לידי ביטוי באמצעות חומרי בניין שניתנים למחזור, תכנון יעיל של השטח בבית וניצולו, החומרים עצמם דורשים מעט תחזוקה ואינם פולטים גזים רעילים לאוויר, כל זה נעשה על למזער את הפגיעה בסביבה.

באמצעות בניה כזאת רמת הבידוד בבית עולה בצורה משמעותית וככה חוסכת בצורה משמעותית את הוצאת האנרגיה והפגיעה בסביבה בשימוש מכשירים לחימום וקירור הבית.

בעזרת הבניה הקלה, הפגיעה בסביבה היא מינימלית מכיוון שכל החומרים מיוצרים במפעל. אין שימוש בדחפורים ומשאיות בטון שפוגעות ומזהמות את הסביבה.

חזרה

שאלות נפוצות

כמה זמן לוקחת הבניה?

הוספת חדר בשיטת בניה רגילה יכולה לקחת מספר חודשים, אך בניה עם פנלי אלומיניום היא אפשרית במספר ימים בודדים בלבד!

מה עולה יותר בניה רגילה או קלה?

בניה של עילית אלומיניום בדרך כלל תהיה זולה יותר בעקבות משך הבניה שהינו קצר יחסית.

איפה ניתן לבנות?

עקרונית, בכל מקום. במהלך המאמר פירטנו את מרבית האופציות הפופולאריות לבניה שכזו, אך צריך לזכור כי קיים כמובן צורך בזכויות בניה ובאישורים הנדרשים. לדוגמא, במידה ומדובר בבניין רב קומות ואתה מתגורר בקומה האחרונה, עדיין נדרש אישור משאר השכנים לבנות על הגג.

עד כמה ניתן לעשות שינויים?

בבניה כזו שינויים ניתנים להעשות בקלות יחסית, בעיקר בגלל שלב הפירוק שהינו קצר יחסית וכן שלב הבניה. הדבר מוזיל באופן משמעותי את עלות השינויים.

טיפים אחרונים

כמו שראיתם במהלך כל הכתבה הזאת יש הרבה יתרונות לבניה קלה – מחיר, מהירות, ניקיון, אסתטיקה, בידוד, עלויות אחזקה ועוד.. חשוב לשים לב לפני שמתחילים שבחרתם בחברה ברמה הגבוהה ביותר, חברה שמספקת אחריות על מוצריה ומקפידה על שביעות רצון לקוחותיה.