בניה קלה – יתרונות: עמידות, בידוד, מחיר ועבודה נקייה

עד כמה העלות שלה נמוכה יותר לעומת בניה רגילה?
האם אורך החיים של בית הנבנה בשיטה זו קצר יותר?

חומרים לבניה מהירה וקלה הם פנלים מבודדים בעלי מסגרת אלומיניום הממולאים חומר מבודד בשם פוליסטרין ומציעים עמידות ובידוד. בניה או תוספות בניה בפנלים של עילית אלומיניום, עם התכונות והאיכויות המיוחדות, מוסיפים יופי, חמימות ורומנטיקה למוצר הסופי. הפנל המבודד הוא חומר בנייה בעל יתרונות רבים:

בניה קלה בכניסה לבנין

עמידות

החוזק של הפנל וגמישותו מאפשרים לעשות שימוש בקירות האיכות של עילית כאלמנטים קונסטרוקטיביים להעברת עומסים אנכיים ואופקיים. יש בכך יתרון משמעותי שמעמיד את מערכות עילית אלומיניום בשורה הראשונה של מבנים בעלי עמידות יחסית בתנודות קרקע וברעידות אדמה.

בידוד תרמי ואקוסטי

האופי של המערכת, פרופילים טרמיים, הפנל המבודד והרכבו הפיזי, משמשים כווסתי טמפרטורה בבית. כלומר, בימים חמים הם מסייעים בצורה משמעותית  להדוף אוויר חם מחוץ לבית, ובימים הקרים מבודד מצורה מעולה מפני הקור. הדבר יוצר נוחות אקלימית טבעית, ומפחית את התלות במערכות חימום/מיזוג גם בתנאי קור וגם בתנאי חום, מה שמביא לחיסכון כספי ניכר בתחום זה. שלד המבנה המיוחד של עילית, הקירות והתקרה, מעניקים לבית רמת בידוד תרמי גבוהה וגם מרחיקים ממנו את רעשי הסביבה.

בנית מחסן מחוץ לבית

תהליך בניה מהיר ויעיל

בניה מאלומיניום עם פנלים מבודדים נקראת גם בניה מתועשת, בניה מתקדמת, בניה מהירה ובניה מודולרית ובצדק. בניגוד לבנייה הקונבנציונאלית שהיא בדרך כלל תהליך ארוך ומייגע שתלוי באינספור גורמים וטומן בחובו עיכובים בלתי צפויים, בבניה מהירה שכזו מדובר בלוח זמנים מדויק וקצר יותר בצורה משמעותית. בתהליך בניה מהירה, ייצור המעטפת והפנלים נעשה במפעל. שלב ההרכבה הנעשה בבית הלקוח, לוקח פחות מ- 48 שעות.

בניה קלה בכניסה לבית

מחיר ידוע מראש

אין הפתעות בתחום עלויות בניה קלה, שכן הכל נקבע וסוכם בזמן התכנון. החומרים למבני עילית אלומיניום לעיתים יקרים יותר מחומרים לבנייה סטנדרטית, אבל היוקר מתקזז משמעותית בחיסכון הנובע מזמן הבנייה הקצר, חסכון באנרגיה, אי-חריגות מהתקציב שנקבע מראש, וצוות עובדים מצומצם ומקצועי שמבצע את המלאכה מראשיתה ועד סופה.

בניה מהירה בחצר

עבודה נקייה, שקטה ומדויקת

מי שחווה את הרעש הנורא והלכלוך המאפיינים בנייה בבטון ובמלט, פשוט ייהנה מהניקיון והשקט שמלווים בניה ירוקה במערכות עילית אלומיניום. הבנייה מדויקת מאוד, וכתוצאה מכך גם רמת הגימור גבוהה.