בנייה קלה – מה זה ולמה היא הופכת למבוקשת מאוד בשנים האחרונות

כיום יותר ויותר ניתן לשמוע על אנשים שבוחרים בשיטת הבניה הקלה, וזאת למרות שהשיטות השונות כבר מוכרות בעולם לאורך שנים. מדוע אם כן רק ממש לאחרונה התחום תופס תאוצה? ובכן התשובה הטובה ביותר היא שלאנשים קשה להתנתק מהרגלים מוכרים, ועל כן אם רוב האנשים בוחרים בשיטות בנייה רגילות, קשה להתפתות לעבר שיטות אחרות. עם זאת, ישנה סיבה נוספת. חוסר הביקוש מונע התמחות של בעלי מקצוע, כך שדי מדובר בסיפור של הביצה והתרנגולת.
אז מהי שיטת בנייה קלה ומה חשוב לדעת? להלן מידע מקיף בנושא:

בתמונה: תוספת מבנה או חדר שנבנה בשיטת בנייה קלה

כל הסיבות לבחור בשיטת בנייה קלה

שיטת בנייה קלה מבוססת על קונסטרוקציה (פה ניתן למצוא מגוון חומרים אפשריים) שעליה משלבים לוחות חיצוניים, כולל חומרי בידוד שנמצאים בין לבין. הקונסטרוקציה שמבוססת על עץ או על פלדה היא בהחלט המובילה. שיטת בנייה זו לרוב נמצאת כמועדפת כאשר מבקשים להוסיף חדר, לבנות על הגג וכדומה, וזאת כי בניה קלה מחזיקה בשלושה יתרונות חשובים: היא מהירה, היא מונעת תוספת של משקל רב (חשוב כאשר מבקשים לבנות על הגג או לסגור מרפסת) והיא נחשבת כשיטת בנייה מאוד נקייה, כך שאם רוצים לגור בבית במקביל לזמן השיפוצים, הרי שמדובר באפשרות נוחה.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שגם בתים שלמים ניתן לבנות בשיטת בניה קלה, ואם נביט מה קורה בארה"ב, נמצא ששם לאורך מאות שנים בונים בתי עץ שמחזיקים מעמד עשרות שנים. כמו כן, ראוי לקחת בחשבון שבית שעשוי בשיטה הקלה יותר אידאלי מבחינת רעידות אדמה ואף לעיתים המחיר יותר זול, אך כלל לא בהכרח, מאוד תלוי מה כולל המפרט השלם.

דגשים חשובים - בנייה קלה

אם גם אתם שוקלים לבנות בשיטת הבניה הקלה, רצוי לקחת בחשבון שקיימים לא מעט בעלי מקצוע שמתיימרים להבין בתחום, והאמת היא שהרוב הגדול חסר ניסיון. מכאן שאם מוצאים בעל מקצוע שיודע לבנות בתים מבטון ובמקביל יצא לו לבנות בית או שניים בשיטה הקלה, הרי שמוטב לקחת צעד לאחור ולמצוא מומחה מקצועי. מומחה בתחום יהיה בעל מקצוע שהתמקצע בשיטת בנייה קלה מאוד מסוימת, למשל התמחות בבניית בית מקונסטרוקציית עץ. כמו כן, יש לבחון ניסיון וכמובן שחשוב לדבר לפחות עם 2 לקוחות קודמים, כאלו שכבר גרים בבית לפחות כ3 שנים.

בתמונה: סגירת מרפסת שנעשתה באמצעות בנייה קלה

בשורה תחתונה

מצאתם בעל מקצוע שנראה מומחה? זה הזמן לוודא זאת באמצעות מספר שאלות מכווינות. רצוי לשאול אלו שלבים כוללת השיטה, אלו חומרים עומדים על הפרק ומה קורה מבחינת רמת הגימור והבידוד. נוסף לכך, רצוי לשאול עם אלו בעלי מקצוע משלימים הוא עובד, האם הצוות קבוע, מול אלו תקנים מיישרים קו, מדוע נבחרו חומרי גלם מסוימים וכדומה. לבסוף נציין שלמרות שתהליך הבנייה נחשב מאוד מהיר, יש לוודא ששלב התכנון אינו מואץ. תכנון נכון מוביל לתוצאה הרצויה. בהצלחה!