גם אתם חושבים על סגירת מרפסת לחורף?

מרפסת מאז ומעולם הייתה חלק מסממני האדריכלות הארצישראלית. בארץ ברוכת שמש כמו שלנו רק הגיוני ליהנות מאור היום ומחום השמש, אם עבור אירוח, תליית כביסה, הכנסת אור הביתה, שימוש במנגל, התאווררות בחוץ וכדומה. עם זאת, לא תמיד נעים לשבת בחוץ, במיוחד כשיש רוח חזקה, כשיורד גשם, כשמאוד לח, או כשמדובר ביום חם. אי לכך רבים בוחרים לסגור את המרפסת, אך לא באופן הרמטי, אלא באופן שמאפשר להמשיך להרגיש בחוץ אך לצד שליטה מרבית, או לכל הפחות לצד טיפול בבעיה שמקורה בסנוור קרני השמש והחום שכרוך בכך, ופה פרגולה אלומיניום נכנסת למשוואה.

בתמונה: סגירת מרפסת לחורף שנעשתה על ידי קבלן מורשה של עילית אלומיניום

סגירת מרפסת לחורף - סגירה מלאה או חלקית?

כפי שציינו, אנשים רבים חושבים על סגירת מרפסת לחורף באמצעות פרגולה, אך ראוי לציין שאין זו כלל האופציה היחידה. פרגולה מאפשרת לסגור רק את הצלע העליונה, אך היא משאירה את הצדדים פתוחים לרווחה. מכאן שאם מבקשים ליהנות מיום חורפי קר לצד החום הנעים של המזגן, וזאת מבלי לוותר על המופע המדהים שהשמיים מארגנים, רצוי לשקול לסגור את המרפסת גם מהצדדים. מכאן שאם רוצים לנצל את המרפסת גם בימים גשומים וקרים, הצעד הראשון הוא להבין האם מבקשים סגירה מלאה או חלקית. תחזרו לצורך הפרקטי ותגלו מהי התשובה שלכם.

בירוקרטיה בתהליך סגירת מרפסת

אנשים רבים חולמים לסגור את המרפסת לקראת החורף, אך רק נזכרים שקיימת בירוקרטיה, והם ישר זונחים את הרעיון, כי אם נהיה כנים, לאף אחד אין כוח או רצון להתמודד עם הרשויות, להגיע לוועדות, להגיש מסמכים וכדומה. נשמע כמו תחושה מוכרת? ובכן טוב לדעת שבכול הנוגע לסגירת מרפסת אין זה כלל הכרחי להשיג היתר בנייה. מאוד תלוי באיזו שיטה בוחרים ומהם הנתונים בשטח.

הנתונים מעלים שכן צריך להשיג אישור בנייה? ובכן כל עוד פונים לחברה שמתמחה בתחום, היא כבר תדע להנחות לגבי ההתנהלות הרצויה, כאשר יש חברות שגם סוגרות עבורכם את הפינה.

בתמונה: סגירת מרפסת שנעשתה באמצעות בנייה קלה

הסיבה החסרה

מי שגר בבית פרטי שסמוך לצמחייה, מכיר את התענוג הגדול כשמתחילה מנגינת הגשם, אותה מנגינה עוצמתית שנשמעת היטב בבית, ועל כן טוב לדעת שאם רק סוגרים את המרפסת, ניתן ליהנות מאותו רעש קסום. כמו כן, הקורונה לימדה אותנו שבית הוא מקום שמבלים בו לא מעט ועל כן כדאי שהוא יהיה כמה שיותר מתאים לצרכים אישיים ויעניק תחושה כמה שיותר טובה. מכאן שאם ניתן להעביר את הזמן בבית לצד ניצול של חדר נוסף באופן נעים, נשלט ואף מעוצב, הרי שבהחלט שווה לשקול סגירת מרפסת לחורף.

מחפשים סיבה נוספת לסגור את המרפסת לקראת החורף? אין לשכוח שלאחר החורף מגיע הקיץ וגם בימי הקיץ אידאלי להחזיק במרפסת סגורה שמאפשרת ליהנות מצל מבוקר. כמו כן, אם חושבים למכור את הבית מדובר בהוצאה מניבה שתעלה את ערך הבית ואם אחד מהילדים מחפש חדר לעבור אליו, שוב מדובר בהזדמנות שרצוי לקחת בחשבון.