בניה קלה עלויות ואורך חיים

עד כמה העלות של בניה קלה נמוכה יותר לעומת בניה רגילה?
האם אורך החיים של בית הנבנה בבניה קלה קצר יותר?

יופי, חמימות ורומנטיקה הם בבחינת ערך מוסף לתכונות ולאיכויות המיוחדות של בנייה בפנל עילית אלומיניום. הפנל המבודד הוא חומר בנייה בעל יתרונות רבים:

עמידות

החוזק של הפנל וגמישותו מאפשרים לעשות שימוש בקירות האיכות של עילית כאלמנטים קונסטרוקטיביים להעברת עומסים אנכיים ואופקיים. יש בכך יתרון משמעותי שמעמיד את מערכות עילית אלומיניום בשורה הראשונה של מבנים בעלי עמידות יחסית בתנודות קרקע וברעידות אדמה.

בידוד תרמי ואקוסטי

האופי של המערכת, פרופילים טרמיים, הפנל המבודד והרכבו הפיזי, משמשים כווסתי טמפרטורה בבית. כלומר, בימים חמים הם מסייעים בצורה משמעותית להדוף אוויר חם מחוץ לבית, ובימים הקרים מבודד מצורה מעולה מפני הקור.

הדבר יוצר נוחות אקלימית טבעית, ומפחית את התלות במערכות חימום/מיזוג גם בתנאי קור וגם בתנאי חום, מה שמביא לחיסכון כספי ניכר בתחום זה. שלד המבנה המיוחד של עילית, הקירות והתקרה, מעניקים לבית רמת בידוד תרמי גבוהה וגם מרחיקים ממנו את רעשי הסביבה.

תהליך בנייה מהיר ויעיל

בניגוד לבנייה הקונבנציונאלית שהיא בדרך כלל תהליך ארוך ומייגע שתלוי בגורמים רבים וטומן בחובו עיכובים בלתי צפויים, כאן מדובר בלוח זמנים מדויק וקצר יותר בצורה משמעותית.

מחיר

אין הפתעות בתחום העלויות, שכן הכל נקבע וסוכם בזמן התכנון. החומרים למבני עילית אלומיניום לעיתים יקרים יותר מחומרים לבנייה סטנדרטית, אבל היוקר מתקזז משמעותית בחיסכון הנובע מזמן הבנייה הקצר, חסכון באנרגיה, אי-חריגות מהתקציב שנקבע מראש, וצוות עובדים מצומצם ומקצועי שמבצע את המלאכה מראשיתה ועד סופה בזמן קצר.

עבודה נקייה, שקטה ומדויקת

מי שחווה את הרעש הנורא והלכלוך המאפיינים בנייה בבטון ובמלט, פשוט ייהנה מהניקיון והשקט שמלווים את הבנייה במערכות עילית אלומיניום. הבנייה מדויקת מאוד, וכתוצאה מכך גם רמת הגימור גבוהה.