עלות סגירת מרפסות

אנחנו מנסים כל הזמן לשפר את איכות החיים בדירה שלנו – לפעמים אנחנו מוסיפים מרפסת לדירה, לפעמים סוגרים מרפסת קיימת למרפסת שמש ולפעמים אנחנו סוגרים מרפסת לחדר ומגדילים את שטח הדירה. 

במאמר הבא נדבר על סגירת מרפסת באופן כללי ובפנלים של עילית אלומיניום ועל העלאת ערך הדירה כתוצאה מהסגירה.

סגירת מרפסת לחדר

בתחילת שנות קיומה של המדינה, בשנות ה- 50 וה- 60, המשפחה ישבה במרפסת. לפעמים למשחק עם הילדים, לפעמים לדיבור עם השכנים ולפעמים סתם לשאוף אוויר. הטלוויזיה עם הערוץ הישראלי בתוכה, בסוף שנות ה- 60, הכניס את המשפחה הביתה. היום כל ילד רוצה חדר משלו ואנחנו רוצים לסגור את המרפסת לחדר כדי לרווח את הדירה ולתת לילד את מה שהוא רוצה. סגירת המרפסת לחדר מאפשרת תוספת שטח במינימום עלויות.

עלות של הפיכת מרפסת לחדר, עם פנלים מאלומיניום, יכולה להגיע לכ- 40,000 שקל. אפשר כמובן לסגור גם במחיר זול יותר של 10,000 ש"ח. הכל תלוי בצורת הסגירה, בחומרים הנבחרים, בעיצוב וכמובן בתשלום להסדרה חוקית של המרפסת.

סגירת מרפסת לחדר מוסיפה ערך לדירה. הערך המוסף יכול להיות כ- 15% מערך הדירה. כל זה תלוי במיקום המרפסת. מרפסת עם נוף, באיזור הררי הפונה לים כמו חיפה, תעלה את ערך הדירה בהרבה. באיזור המרכז, כשהדירה נושקת לשכן, הערך של הדירה יעלה בהרבה רק בגלל שזה עוד שטח מגורים באיזור מבוקש.

ישנן מרפסות שהן כבר מקורות. קל יותר לסגור מרפסת כזאת. קשה יותר לסגור מרפסת לא מקורה. במקרה כזה, חייבים לבדוק את התכניות המקוריות של המבנה כדי להעריך בכמה אפשר להעמיס את ריצפת המרפסת וכן כדי להחליט על סוג חומרים בהם ניתן להשתמש לסגירת המרפסת.

מרפסת קונזולה, מרפסת הבולטת מהקיר ולא נתמכת מתחתיה, קשה לסגור בבניה קונבנציונאלית. העומס על רצפת המרפסת מוגבל מאוד ורוב הסיכויים שלא יוכל לעמוד בעומס של בניית בלוקים. בניה כזאת עלולה לגרום להרס רצפת המרפסת.

לבנית גג מרפסת יש כמה פתרונות. הפתרון הראשון הנראה לעין הוא גג מבטון. אבל, יש לזכור כי לא תמיד ניתן לסגור מרפסת עם גג מבטון. יש לחשב אם המרפסת יכולה לעמוד בעומס שכזה. בנוסף סגירה שכזאת דורשת הרבה זמן עבודה וכסף. סגירת גג עם זכוכית, גורמת לכניסת אור מרובה שלא ניתן לשלוט עליה. בנוסף החדר מתחמם והעלויות גדולות.

סגירות עם עילית אלומיניום

סגירת גג עם פנלי עילית אלומיניום לא מעמיסה את המרפסת. מדובר על סגירת המרפסת בפנלי אלומיניום עם זכוכית וגג עילית, או סגירת פנלים כללית. הסגירה כמובן תהיה מותאמת לבניין על מנת שהמרפסת תשתלב בחזית הבניין.

מזה 25 שנה חברת עילית אלומיניום מתמחה בייצור ופיתוח של מערכות מודולריות יעודיות לסגירת מרפסות כולל גגות קלים מאלומיניום העומדים במפתחים גדולים ובעלי בידוד מעולה מחום וקור בזכות הפנל המבודד ומערכת פרופילים טרמית יחודית המונעת רטיבות "והזעה" בנקודות החיבור בהפרשי טמפרטורה בין הפנים לחוץ (ראה ערך פרופיל טרמי באתר).

מנכ"ל עילית אלומיניום, המתמחה בייצור מערכות מודולאריות לבניה קלה עודד טומשבסקי ממליץ כמובן על סגירת מרפסת לחדר בפנלים מבודדים מאלומיניום. עודד מתאר את המרפסת שעובי קירותיה כ- 7.5 ס"מ, עם פנלים מאלומיניום של עילית ועם בידוד תרמי ואקוסטי ברמה גבוה. בידוד תרמי מאפשר לחסוך בעלויות החימום בחורף והקרור בקיץ. ממש כמו בלוק איטונג ואף יותר. כל חלקי המערכת עומדים בתקנים מחמירים אמריקאים וישראלים המתאימים למזג האוויר בארץ ומאושרים בתוכנית הנדסית מפורטת.