סגירת חורף למסעדות ובתי קפה בפנל מבודד

מהי סגירת חורף?

בנייה של סגירת רחבות עבור מסעדות מצריכה מידע מוקדם רב וניסיון, אין זה פשוט לקחת מספר פרופילים לכסות אותם בבד ולהגיד שהפרוייקט גמור. תחילה יש ללכת למקום ולהתרשם מהקיים. לאחר מכן הולכים לשולחן השרטוטים ומעצבים את סגירת החורף שתהיה חזקה מספיק ותשתלב בצורה החלקה ביותר במקום.

שימוש הסגירה

היעוד של סגירות חורף מהווה גורם משמעותי בתכנונה, אם הסגירה היא מסעדה הרי עמודים במרכז הסגירה אינם באים בחשבון ועל כן יש להשתמש בעמודים מסיביים ו"גשרים" לחיזוק המבנה בחללים שבין העמודים. אם יעוד הסגירה הוא  סגירת מרפסת של מסעדה אפשר ורצוי לשים עמודים בנקודות מתות וכך אפשר להשתמש בעמודים הרבה יותר קטנים ודקורטיביים.

סוג הכיסוי

מחשבה נוספת יש להשקיע בסוג הכיסוי של סגירת המסעדה. למשל בסגירת מסעדה רצוי להשתמש בגג שניתן להסרה בקיץ מכיוון שרוב המסעדות מעדיפות את מגע קרני השמש במהלך חדשי הקיץ. לעומתן חלק מבעלי המסעדות מעדיפים את הגג של הסגירה גם בקיץ וזאת בכדי להגן על הסועדים מפני קרני השמש ובכדי לאפשר את מיזוג המקום.

שילובים

סגירה חכמה היא סגירה שמשלבת בין מספר אלמנטים. לדוגמא מסעדה אשר משלבת את סגירת החורף עם פתחי אור (חלונות סקיילייט) מבודדים קבועים או נפתחים או גג הזזה המאפשר סגירה הרמטית בחורף מפני הגשם והקור. בקיץ הגג נפתח ונסגר ומאפשר מצד אחד את האוורור והאווירה הנדרשים בערב, ומצד שני את המיזוג הנדרש בשעות היום.

סיכום

סגירות למסעדות או לבתי קפה הם פרויקטים לכל דבר ועניין ויש צורך בהרבה ניסיון בכדי להרים פרויקט מוצלח.